Aby wprowadzić koszt firmy związany ze składkami ZUS osób współpracujących, skorzystaj z dostępnego szablonu ZUS właściciela w zakładce Koszty/Faktury kosztowe. Zaksięguj wydatek analogicznie jak w przypadku składek ZUS właściciela.
Aby wprowadzić składki ZUS ręcznie:
1. Przejdź do zakładki Koszty/Faktury kosztowe i kliknij przycisk Dodaj wydatek.
2. Wybierz szablon ZUS właściciela do zapłaty.
3. Wybierz kontrahenta z listy – jest tworzony automatycznie po przeliczeniu miesiąca, na podstawie parametru zdefiniowanego w zakładce Ustawienia/Właściciel. Uzupełnij numer dokumentu, daty, a w przypadku spółek – wybierz wspólnika. Wprowadź kwoty składek ZUS.
Jeśli któraś ze składek wynosi 0, nie musisz usuwać pozycji – System zapisze tylko te, dla których podano wartości.
W polu Opis transakcji gospodarczej wpisz: ZUS osoby współpracującej. Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij przycisk Zapisz i zaksięguj:
4. Składki wprowadzane ręcznie możesz zapłacić bezpośrednio z Systemu lub oznaczyć jako zapłacone.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł