Samodzielna weryfikacja statusu UPO

Deklaracje VAT wysyłane do Urzędu Skarbowego zawsze powinny zostać potwierdzone poprzez otrzymanie UPO.


Po wysłaniu deklaracji VAT Urzędowe Poświadczenie Odbioru dostarczone jest na adres mailowy wprowadzony  w zakładce Ustawienia/Firma, w polu Dane osoby kontaktowej.


Deklaracja po wystawieniu może mieć następujące statusy:


Status
Opis
200
Deklaracja prawidłowo wypełniona i wysłana do Urzędu Skarbowego. Podatnik otrzyma UPO.
401
Negatywna weryfikacja deklaracji, dokument niezgodny ze schematem xsd, bez którego nie można jej wysłać np. niewłaściwa data data dokumentu (błędnie wprowadzony format).
411
Deklaracja została już dostarczona do Urzędu Skarbowego. Podatnik próbuje wysłać ją ponownie.
412
Negatywna weryfikacja deklaracji, rozbieżne dane w Urzędzie Skarbowym i systemie mOrganizer,  np. numer NIP, numeru PESEL, adres.
414
Negatywna weryfikacja deklaracji, błędnie wprowadzone np. nazwisko numer NIP, numer PESEL, nazwisko, kwota autoryzująca.



W momencie zmiany statusu deklaracji na wysłany, masz możliwość zweryfikowania, czy JPK faktycznie został dostarczony. Status wysyłki deklaracji VAT zmienia się na podstawie informacji otrzymanych z Urzędu Skarbowego.


W celu samodzielnego pobrania dokumentu UPO należy:

  1.  Przejść do zakładki Księgowość/JPK.
  2.  Skierować kursor myszy na JPK i wybrać opcję Zmień numer referencyjny.



     3. Po wyświetleniu się dodatkowego okna skopiuj numer referencyjny i zamknij okno bez zapisywania.



Skopiowany numer referencyjny należy wprowadzić na stronie Ministerstwa Finansów w polu Numer referencyjny i wybrać opcję Sprawdź. Po przetworzeniu pojawi się aktualny status przetworzenia JPK. 



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł