Zamknięcie miesiąca



Po wprowadzeniu wszystkich dokumentów do systemu przejdź do zakładki Księgowość/Zamknięcie miesiąca, aby przeliczyć dane.

W kroku 1. możesz, ale nie musisz, skorzystać z opcji Zweryfikuj dokumenty, która pozwala sprawdzić poprawność dokumentów wprowadzonych w danym miesiącu. Dla każdego dokumentu widoczny jest odpowiedni zapis w KPiR oraz w rejestrze VAT.



Klikając w wybrany dokument, masz możliwość oznaczenia go jako sprawdzony, jeśli został poprawnie zaksięgowany. Jeżeli wymaga on korekty, skorzystaj z opcji Cofnij zatwierdzenie i edytuj. Po wprowadzeniu zmian pamiętaj, aby ponownie przeprowadzić weryfikację.



Kiedy wszystkie dokumenty zostaną oznaczone jako sprawdzone, możesz przejść do kolejnego kroku zamykania miesiąca.


Po wykonaniu tej czynności wybierz krok 2 – Uruchom proces kontroli. System wygeneruje wówczas deklaracje (PIT/PPE, DRA ZUS, deklarację VAT) oraz dowody wewnętrzne, takie jak amortyzacje czy koszty bankowe.

Aby je zweryfikować, przejdź do zakładki Księgowość/Deklaracje – tam sprawdzisz i zatwierdzisz zaliczkę na podatek dochodowy (PIT/PPE) oraz deklarację ZUS DRA. Plik JPK_V7 zatwierdzasz osobno w zakładce Księgowość/JPK.



Dodatkowo, z prawej strony pojawi się lista z czynnościami, które należy wykonać w celu zamknięcia miesiąca (gdy wszystkie etapy zostaną wykonane, statusy zaktualizują się zmieniając kolor - na zielony).



Po zatwierdzeniu deklaracji wróć do zakładki Księgowość/Zamknięcie miesiąca i wybierz przycisk Pełne zamknięcie miesiąca.



Po kliknięciu w kafelek Pełne zamknięcie miesiąca widoczne będą m. in. dane firmy, statusy dokumentów, deklarację VAT, podatek PIT oraz rejestr VAT zakupu i sprzedaży.


Na dole widocznego okna znajduje się przycisk Zamknij miesiąc. Po kliknięciu w tę akcję, system zatwierdza deklarację PIT oraz plik JPK, który jest automatycznie wysyłany za pomocą kwoty do autoryzacji eDeklaracjij jeżeli ta opcja została zaznaczona w ustawieniach. Wydruki przesyłane są na adres e-mailowy wskazany w systemie.

W przypadku, gdy plik JPK został wysłany przed pełnym zamknięciem miesiąca, system nie ponowi wysyłki drugiego pliku JPK. 


Podczas procesu zamykania miesiąca wyświetlone zostaną aktualnie wykonywane kroki:



Po zamknięciu miesiąca kolor kafelka zmieni barwę na żółtą i wyświetli się informacja - Miesiąc zamknięty.



Zmiana roku


Aby zmienić rok, rozwiń listę i wybierz właściwy.



Po kliknięciu w wybrany rok System wyświetli aktywne miesiące.



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł