W Systemie możesz wysłać monit lub wezwanie do zapłaty do kontrahenta, który nie uregulował płatności w wyznaczonym terminie za wykonaną usługę lub zakupiony towar.
Gdy wystąpi opóźnienie w płatności, System automatycznie generuje zadanie: Wyślij monit/wezwanie do zapłaty.
Po skierowaniu kursora na wybrany dokument widoczne będą następujące opcje:
- Rozliczenia - do dokumentu można dodać oznaczenie płatności;
- Następna akcja - przypomnienie o kolejnej akcji, jaka ma zostać wykonana;
- Wyślij monit e-mailem - zostanie wysłany monit z prośbą o dokonanie opłaty za fakturę;
- Wyślij wezwanie e-mailem - zostanie wysłane wezwanie do zapłaty za fakturę;
- Włącz monitowanie - zostanie wyświetlona opcja włączenia procesu windykacji.
Aby wysłać monit lub wezwanie do zapłaty:
przejdź do zakładki Płatności/Kto mi zalega – monitoring i windykacja,
wybierz opcję Wyślij monit e-mailem lub Wyślij wezwanie e-mailem,
- w wyświetlonym oknie wprowadź adres e-mail, treść wiadomości i wyślij monit lub wezwanie w formie e-mail:
Funkcjonalność jest dostępna przy wprowadzeniu danych kontaktowych na kontrahencie, czyli e-mail i numer telefonu.
Wysyłka monitów jest dedykowana dla polskich kontrahentów, dlatego tytuł wiadomości jest zdefiniowany w języku polskim. Wyświetlany numer rachunku bankowego to rachunek prowadzony w walucie PLN. Kwota należności również pozostaje niezmienna — zawsze podawana jest w przeliczeniu na złotówki, także w przypadku faktur walutowych.
Możesz zdefiniować własną treść wiadomości e-mail monitu lub wezwania do zapłaty, także w języku obcym. Jednak tytuł wiadomości, numer rachunku bankowego oraz kwota należności pozostają niezmienne.
W celu zmiany treści wiadomości dokonaj edycji kontrahenta w zakładce Przychody/Kontrahenci w sekcji Windykacja.
Czy ten artykuł był pomocny?
To wspaniale!
Dziękujemy za opinię
Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!
Dziękujemy za opinię
Wysłano opinię
Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł