Łączenie kontrahentów

W Systemie możesz połączyć zduplikowanych kontrahentów. Dzięki temu uporządkujesz bazę i wyeliminujesz powielające się wpisy. 


Aby skorzystać z tej funkcji, przejdź do zakładki Przychody/Kontrahenci i wybierz kontrahenta głównego.
To do niego zostaną przypisane wszystkie powiązane dokumenty, transakcje oraz płatności:
 



Następnie kliknij przycisk Połącz kontrahentów. Wyświetli się okno z informacjami dotyczącymi: 



  • danych kontrahenta głównego,
  • listy kontrahentów przeznaczonych do połączenia (sugerowanej automatycznie przez System na podstawie zgodności nazw lub numerów NIP),
  • możliwości ręcznego dodania lub usunięcia kontrahentów z listy do połączenia.


Po kliknięciu przycisku Połącz kontrahentów i zatwierdzeniu operacji, System przeniesie wszystkie dane z kontrahentów podrzędnych do kontrahenta głównego. 


Jeśli nie wybierzesz żadnych kontrahentów, akcje związane z połączeniem będą niedostępne. W sekcji z listą kontrahentów do połączenia pojawi się komunikat:

„Brak znalezionych oraz wybranych kontrahentów do połączenia. Aby połączyć kontrahentów wybierz przynajmniej jednego kontrahenta do połączenia.”



Jeśli kontrahenci przeznaczeni do połączenia mają przypisanych różnych domyślnych odbiorców, System zablokuje możliwość wykonania operacji i nie pozwoli na połączenie. 



Czy ten artykuł był pomocny?

To wspaniale!

Dziękujemy za opinię

Przepraszamy, że nie udało nam się pomóc!

Dziękujemy za opinię

Daj nam znać, jak możemy ulepszyć ten artykuł!

Wybierz co najmniej jeden powód
Wymagana weryfikacja captcha.

Wysłano opinię

Doceniamy Twój wysiłek i postaramy się naprawić artykuł